środa, 19 października 2016

Desire w kuchni - Słodko-kwaśny kurczak z ryżem

Witajcie!

Od kiedy mieszkam "na swoim" codziennie zmagam się z myślą - co na obiad? Jest to chyba dla mnie jeden z większych "problemów" życia samodzielnie :P
Ogólnie staram się gotować zdrowo. Nie mówię, że zawsze tak jest i że jem tylko zdrowe rzeczy, no bo... nie ma się co oszukiwać ;-) Jednak robię co w mojej mocy, aby na obiad wjechało coś smacznego i zdrowego.
Pomyślałam też, że może raz w tygodniu/raz na dwa tygodnie będę wrzucać jakąś propozycję zdrowego obiadu. Co Wy na to?  Chcę też zaznaczyć, że nie jestem Chodakowską, ani żadnym dietetykiem, na pewno znajdzie się coś, do czego ktoś mógłby się przyczepić, że wcale takie FIT nie jest, ale nie o to chodzi. Wszystko jest dla ludzi. Grunt, to zachować umiar.

Dzisiaj na stół wjeżdża słodko-kwaśny kurczak z ryżem.





SKŁADNIKI:

  • mięso z piersi kurczaka
  • ryż brązowy
  • papryka - 1szt na jedną pierś
  • ananas (najlepiej świeży, ale może być też z puszki) - 2 plastry na 1 pierś
  • miód - 2 łyżeczki na 1 pierś
  • cytryna - pół cytryny na jedną pierś
  • przyprawy


PRZEPIS:


1. Piersi z kurczaka pokroić w kosteczki, przyprawić solą, pieprzem i oregano. Podsmażyć.
2. Dodać pozostałe składniki, tj. pokrojoną paprykę, ananasa, miód i cytrynę. Smażyć jeszcze przez ok. 10 minut.
3. Podać z ryżem

SMACZNEGO!


Jeśli chodzi o proporcje to ja dawałam na oko, mniej więcej tak jak napisałam wyżej. Natomiast to wszystko kwestia indywidualna. Lubicie mniej papryki? Dajcie mniej. Lubicie bardziej kwaśne? Dajcie więcej soku z cytryny. Wiadomo, kwestia indywidualna ;-)

Koniecznie dajcie znać czy taki rodzaj wpisów będzie Was interesował i czy skorzystacie :)

Buziaki i do następnego!

5 komentarzy:

  1. oj, zjadłabym...dawno nie jadłam kurczaka z ryżem

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :D
    Na pewno tak samo smakuje jak wygląda :D

    Zapraszam :D

    grlfashion.blogspot.com
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam sosy słodko-kwaśne <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz :) Jest mi niezmiernie miło :)
Jednak pamiętaj! To NIE jest miejsce na Twoja reklamę! Wystarczy, że zostawisz komentarz i trafię do Ciebie bez problemu :)

Na wszelkie pytania odpowiadam tutaj, pod postem.
Pozdrawiam :)

*Moderacja komentarzy włączona dla postów starszych niż 4 dni.